lauantai 3. tammikuuta 2009

Tietokoneenhuoltokurssi, epilogi

Voi kuulkaa, siskot ja veljet!
Tästä tuleekin sitten erkoisen mielenkiintoinen retki. Joo, laillisesti vihitty punnertaa oman tietokoneensa kanssa tuolla olkkarin pöydällä ja ottaa vähän väliä valokuvia. Meinaa julkaista omilla sivuillaan perusteelisen tietokoneen siivousoppaan tumpeloille. Taas siellä imuri käy, varmaan menossa viimeiset pöllyt siilistä...

Tiedän että tietokoneen sisällä on ainakin siili(?), prossu (?), kovalevy(?), kiintolevy(?), poveri(?), flekti (joo se on se vehje joka pyörittää ilmaa) ja sitten siellä on epälukuinen määrä kortteja(?) ja, ja.... ja jotain niistä on juuri likoamassa...

Minuun tämä tietämys tulee nyt liittymään sillä tavoin että seuraavaksi laillisesti vihitty ilmoitti käyvänsä minun koneeni kimppuun. No se ei sinällään ole mikään katastrofi, mutta sen epäilen olevan sitten kun minun, siis MINUN?, pitää se kokonaan, taidolla ja selkeiden ohjeiden mukaan itse purkaa, puhdistaa ja koota taas ehommaksi kuin uusi ikään.

Äsken se tuli esittelemään jotain vempelettä joka oli aika pölyinen, rasvainen ja täynnä tervaa, nikotiinia ja höyheniä. Ja kysyi, mitä luulen omasta koneestani löytyvän? Johon minä tivaamaan että poltanko muka enemmän kuin sinä, häh? No, vähän on putoillut näppikselle jotain pientä... Sitä paitsi, tietokoneethan TOIMIVAT savulla, eikö? Ainakin on niin että kun koneesta pääsee savutuprahdus karkuun se ei enää pelitä, so, computer is dead?

Siispä, jos ei täältä ala kohtsillään syntyä uutta tarinaa, olen sössinyt pahasti tietsikan huollon...

5 kommenttia:

  1. Juhuu! Kerro sitten heti missä voi käydä opettelemassa tiedostojen imurointia. Kotipöytäkone meinaa välillä ylikuumeta ja pojat tietysti kuumenee samassa tahdissa. Tähän kannettavalle en niitä enää päästä. Se mehukattipesu ei ollut oikea lähestymistapa, se tiedetään=)

    VastaaPoista
  2. Tsihhih =)... kyllä se siitä. On sitten entistä ehompi ja toimii paremmin kuin aikaisemmin.

    VastaaPoista
  3. Ajattele, mikä luottamuksenosoitus puolisolta! Sie SAAT itse siivota tietokonees! Mulle sensijaan mukulat aina sanoo, että et sitten koske mihinkään laitteisiin!

    VastaaPoista
  4. Mulla oli turhan paha tapa aikaisemmin siivoilla tietokonetta ja isosiskoni Katili repi hiuksia päästään sen vuoksi. Olen kantapään kautta oppinut, ettei liian innokkaasti kannata siivota, en edes uskalla avata mitään kansia tästä laitteesta, pitäiskö? Vuonna 2005 sain tutkinnon suorittamislahjana siskolta luudan (tosi pieni ja söpö), jonka kanssa ja vain sekä ainoastaan saan siivota tietokonettani ja huom. ulkopuolelta. Hyvää alkanutta vuotta liskosiskoseni. :) t. Kristiina

    VastaaPoista
  5. Mulla oli turhan paha tapa aikaisemmin siivoilla tietokonetta ja isosiskoni Katili repi hiuksia päästään sen vuoksi. Olen kantapään kautta oppinut, ettei liian innokkaasti kannata siivota, en edes uskalla avata mitään kansia tästä laitteesta, pitäiskö? Vuonna 2005 sain tutkinnon suorittamislahjana siskolta luudan (tosi pieni ja söpö), jonka kanssa ja vain sekä ainoastaan saan siivota tietokonettani ja huom. ulkopuolelta. Hyvää alkanutta vuotta liskosiskoseni. :) t. Kristiina

    VastaaPoista