torstai 26. heinäkuuta 2018

Jansmakko Erikois ihan väärässä paikassa

Olis taas ihan hirveesti ilahduttavaa kerrottavaa teille, lukijani, mutta nyt vain lyhyesti tämä.

Mulla on siis sisko kesäkylässä ja hän pitää majaa siinä mun uudessa... mikä ikinä sen nimeksi tuleekaan... pihatönössäni. Jotain hän tuli vielä juur nukkumaan mennessään mulle toimittamaan ja samalla ovenavauksella sisään pomppi samakko. Ei esitellyt itseään mutta ei näyttänyt varsin leveäsuusamakolta. Eikä Jansmakko Erikoiselta.

Mutta viihdettä hän meille järkkäsi yön hämäriksi hetkiksi. Albert Järvinen, sopraano avusti kun jahtasimme tyyppiä haavin turvaan ja takaisin ulos. Huh, onnistui se lopulta ja kaikki pääsemme rauhallisin mielin maate. Paitsi se samakko. Hän luullakseni jatkaa öisiä kosteita rientojaan...

Mä en ole niin hyvä samakkotuntija että suorilta osaisin kertoa hänen lajinsa, Mutta lupaan että seuraavalla päivännäöllä olen asian tutkinut ja teille totuuden kerron.

2 kommenttia:

  1. No sammakko mikä sammakko, mutta aika ihme tyyppi kun ovesta sisälle pompotteli. Ehkä te siskosi kanssa vaan olitte sen mielestä niin kivan ja kiltin näköisiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän me taidetaan olla. Täällä mun pihalla jaloissa hyppelehtii kaikenkarvaista ja -sulkaista väkeä, höppiäisen ja sinitiaisen poikasista kettihin sun muihin luontokappaleiseiin. Sulassa sovussa.

      Juu, ja tää vieras on viitasammakko.

      Poista